Марина Абрамовиќ е како Мадона во уметноста на перформансот. Понекогаш ви се допаѓа тоа што го прави, понекогаш не. Понекогаш мислите дека нешто не е во ред со неа, понекогаш мислите дека е радикална, но не можете да бидете рамнодушни. Ми се допаѓа сето тоа, вели Алесандро Шјарони, италијански театарски уметник и кореограф на претставата „Август“, која публиката ја гледаше на 18-от Белградски танцов фестивал во Ателје 212.

– Не сум сигурен дека треба да спомнам дека сум фан на Марина Абрамовиќ – вели Алесандро Шјарони (44).

Тој знае дека делото на Марина Абрановиќ предизвика полемики во земјата каде што е родена. Но, овој мултиталентиран уметник од Анкона, добитник на престижниот „Златен лав“ во Венеција беше решителен за тоа неговата љубов кон перформансот од 60-тите и 70-тите години на минатиот век, да се сврти повеќе кон сценското движење и кон глумата, и како актер по вокација да го најде својот пат во глумата.

Ова му донесе бројни награди, вклучувајќи го и веќе споменатиот „Златниот лав“ за животно дело за уметничката игра во Венеција 2019. Истата година, тој започна да работи на „Август“, именувано во чест на популарниот кловн. Тоа парче смеа, за убави и темни страни на смеа, дури и болка.

Неговите дела се претставени во музеи, галерии и неконвенционални простори, неговите претстави, плодовите на театарското истражување и експериментирање, се изведуваат низ целиот свет, а трупа изведувачи од повеќе земји специјално се собраа повторно во Белград да го претстават „Август“.

Алесандро досега ја нема запознаено лично Марина Абрамовиќ, ниту го гледал во живо некој од нејзините перформанси, но, ја разбира пораката која таа ја испраќа…

– Мислам дека нејзината работа е полна со суштински работи, дека е полна со интуиција и силни перформанси. Помалку ги разбирам нејзините дела што ги изведуваше во соработка со режисери во театар, или работеше во нови медиуми, кои, сепак, беа се интересни. Многу ги сакам нејзини дела од мојата младост. Сега, се разбира, таа мора да прави се повеќе и повеќе компромиси со модните брендови, заради рекламирање… Тоа помалку ми се допаѓа, но истовремено и како уметник разбирам зошто мора да прави компромиси. Мислам дека нејзината работа е многу интересна и дека многу луѓе кои се жалат на нејзината работа, тоа го прават само затоа што е жена, која предизвикува полемики…

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.