Викендов регионот живее за два големи концерти – Шербеџија онлајн, на 9-ти април, а еден ден подоцна и Рамбо Амадеус – Интерпланетарен концерт.

И двата сосе влезници, сите нишани, за цел свет. Обата се изнудена варијанта – да не згасне живот во време на пандемија. Кога веќе не можеме да се видиме во живо, барем вака…

За некои – тоа не е тоа. За другите, пак, ако веќе мора…

Кај нас, во Македонија, ништо не се случува. Музичарите стаписани, на работ на егзистенција, оти – кому е до музика во време на пандемија. Држава, здравје, мерки вакцини…

Сите сме во исчекување пандемијава полека да замине, да попуштат превентивните правила на кои се научивме. Нема концерти, нема најави… Само планови на големите играчи од оваа бранша.

Сепак…

Бројни европски студии покажаа дека ризикот од инфекција во затворени концертни простории е занемарлив, за што сведочат четири независни студии спроведени последните месеци во Германија и Шпанија, соопшти иницијативата „Спаси музика“, додавајќи дека европската концертна и фестивалска индустрија се движи. кон закрепнување.


– Овие студии покажаа дека ризикот од ширење коронавирус на културни и музички настани во затворен простор е занемарливо мал, дури и неколку пати помал отколку во училиштата, канцелариите и трговските центри. Кога на тоа ќе се додадат иницијативите на голем број големи европски земји, кои ги охрабруваат организаторите да започнат со планирање настани во 2021 година, со обезбедување на гарантен фонд, како и планот за отворање на Велика Британија, според кој ќе бидат настани без физичко растојание дозволени веќе од 21 јуни, јасно е дека е насочено рестартирањето на целата индустрија за манифестации.

Според иницијативата, резултатите од студијата спроведена од Техничкиот универзитет во Берлин покажаа дека доколку се следат мерки за физичко растојание, хигиена и вентилација – театар, опера или музеј со 30% зафатеност има најмал ризик од инфекција од сите затворени простори. Училиштата, канцелариите, па дури и малопродажните места се наведени како многу поголем проблем.

Претходната научна студија беше спроведена во ноември во салата „Концертхаус“ во Дортмунд, која има 1.500 места. Тоа беше продолжение на августовското истражување наречено Рестарт-19 на Универзитетската болница во Хале, чии резултати покажаа дека со соодветна вентилација во затворени концертни простори, постои многу мал ризик од пренесување на инфекцијата.

Во декември 2020 година, Примавера Саунд Фестивалот, во соработка со од Барселона и Фондацијата за борба против инфективни болести, спроведоа истражување на музички настан без физичко растојание, со задолжителни тестови за ПЦР направени на денот на концертот. На овој настан учествуваа 1.000 лица, кои беа тестирани повторно осум дена подоцна, а само две лица беа позитивни.

Во прилог на овие студии, два теста настана во последните неколку недели, и исто така, покажаа високо ниво на безбедност.

Според првичните резултати од пилот-проектот во март, од 1.000 лица кои присуствувале на концертот на Берлинската филхармонија, никој не се заразил. Ова истражување беше иницирано од Берлинскиот сенат, а на тест-концертот одржан на 20 март, во музичката сала со капацитет од 1.180 места, можеа да присуствуваат само оние со негативен тест за вирусот корона.

Просечното време помеѓу тестирањето и резултатите беше 12 минути, а цената на тестот беше вклучена во цената на билетот.

Минатата недела успешно се одржа концерт на групата „Love Of Lesbians“ пред дури 5.000 посетители во распродадениот „Палау де Сант Јорди“ во Барселона, со цел да се провери дали ваквите настани, со строги мерки, можат да бидат безбеден и покрај пандемијата. Сите посетители мораа да бидат тестирани во текот на денот, а резултатите пристигнаа за 15 минути на мобилната апликација.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.