Индустрија 4.0 и работната средина во иднина -Дали треба да бидеме загрижени за влијанието на автоматизацијата, роботиката и вештачката интелигенција врз нашето работно опкружување во иднина? Дали машините ќе заменат многу од нашите работни места во наредните години?

Стравот не е најдобриот одговор за оваа нова ера на дигитализација. Дигиталната револуција, широко присутна, бара подлабока анализа и доза храброст да им помогне на компаниите и нивните вработени да се соочат со многуте промени што претстојат.

Индустрија 4.0 и работната средина во иднина

 

Бројките се поразителни, или барем така звучат. – Една студија од Универзитетот Оксфорд предвидува дека 47 проценти од работните места во Соединетите држави би можеле да се автоматизираат во следните две децении, вклучувајќи традиционални работни места како што се сметководители и службеници за заеми (кредитирање).

Според Светскиот економски форум, 71 отсто од работното време во светот го реализира човекот, додека 29 отсто машината. Веќе во 2025 година, овој сооднос може да се претвори во „корист“ на машините 52 наспрема 48 проценти

Дали современата технологија може да создаде нови работни места

Идејата дека технологијата ги уништува работните места е стара. Во раните 1930-ти, познатиот економист Џон Мејнард Кејнс веќе предупреди за невработеноста, што ќе се создаде со технолошкиот напредок.

Тој веруваше дека петнаесетчасовната работна недела е на картичките. Како што сега знаеме, тој не беше во право. Досега, новите технологии создадоа повеќе работни места отколку што беа затворени.

Пример во САД во февруари 2017 година, околу 146 милиони Американци имаа работа. Бројка којашто беше за 205 проценти повеќе отколку во 1970 година, кога компјутерите беа практично непознати. Во тој период, населението се зголеми за околу 60 отсто.

Неодамнешната студија на WEF за иднината предвидува дека новите технологии ќе отворат околу 58 милиони нови работни места во следните пет години.

Како експертите ја проценуваат работната средина на утрешнината

Индустрија 4.0 и работната средина во иднина. Интерол консултира неколку светски стручњаци во чиј фокус е токму оваа проблематика.

„Во време на постојана промена, понатамошното образование и доживотно учење ќе бидат клучни за вработувањето на луѓето, доколку тие се способни да се прилагодат на дигиталните промени.

Високата побарувачка во иднина ќе го опфати персоналот кој има вештина за вкрстување, т.е. повеќе знаење, тимска работа, анализа, креативност, лидерство, како и техничка експертиза во науката, технологијата, инженерството и математиката.

Иако автоматизацијата се смета како закана за работниот свет, сите ние треба да го гледаме овој развој како можност за подобрување на нашата емоционална интелигенција и она што ќе игра важна улога во занимањата што вклучуваат комуникација, донесување одлуки, преговори и поддршка.“ Ова е гледиште на Jesse Pallaud, професор по информациски системи на EM Strasbourg Business School во Франција.

-Кариерите ќе продолжат да се менуваат и во иднина, но јасно е дека луѓето ќе бидат во центарот на сè

-„Како глобална компанија за транспорт и логистика, си го олеснуваме  пристапот до стоки и напредуваме. Користиме дигитализација и автоматизација и инвестираме во нови технологии.

Заинтересирани сме за тоа како технологијата може да ги подобри и поддржи процесите и работата на нашите вработени. На пример, кариерите ќе продолжат да се менуваат и во иднина, но јасно е дека луѓето ќе бидат во центарот на сè.

Имаме околу 520.000 вработени во 220 земји во светот – различноста во голема мера го подобрува нашиот успех “- вели  Томас Огилви, раководител на човечки ресурси во Deutche Post DHL Group во Германија.

Индустрија 4.0 и работната средина во иднина

-„Новите технологии ќе создадат повеќе работни места во целина, но во исто време, многу добро познати работни места едноставно ќе исчезнат.

Во тој контекст секој ќе мора да совлада дополнително знаење и однапред да ја одреди својата пост-кариера. За да извлечат вредност од ова, менаџерите треба да бараат и да пронајдат индивидуални таленти кај вработените, наместо само некој што ќе ги исполнува инструкциите.

Можеби никогаш достижна, но постои визија за добар шеф и весели работници. Постојат голем број примери на компании кои им даваат делови од сопственоста на вработените и независност во нивната работа. “- Барт Фридерихс, управен директор на TBWB Холандија.

Ефективно управување со вратената сток во Е-комерција

Глобалниот бум на е-трговија, продолжува. Неодамнешните студии ги потврдуваат одличните изгледи за онлајн трговија. Меѓутоа во целата оваа работа управувањето со вратената стока игра клучна улога.

Само кога вратените производи би можеле ефикасно да се обработуваат, тогаш ќе се обезбеди одлучувачкиот фактор за успех.

Во Германија, стапката на раст на е-трговијата веќе не е двојна, но во Азија, е-трговијата само што фаќа залет. Меѓутоа, за многу трговци, премногу враќања на испорачаните производи се уште претставува голем проблем.

Затоа, целта на секој систем за управување со поврат мора да биде намалување на ресурсите и времето потрошено за враќање на минимум.

Модниот сектор е особено сериозно погоден во овој сегмент и тоа се повторува секоја година. По Божиќ, стапката на враќање нагло расте, но не само тогаш, туку и во текот на целата година, секторот за мода и додатоци е силно погоден. Просечната стапка на поврат се движи околу 40 отсто и во најлош случај над 60 проценти.

Причината е јасна: купувачите ја пробуваат стоката по испораката и затоа нарачуваат неколку големини од ист производ истовремено. И во другите индустрии, бројките не се розови.

Само во прехранбениот сектор, повратот е помал од 10 отсто. (Според студијата EHI за управување со испорака и враќање во е-трговија 2018).

Секое враќање бара посебни трошоци: мора да се сортира, а во случај на облека, мора да се прегледа да не е оштетено и користено. Во случај на електрична стока, се врши и функционална проверка.

Мала ставка се трошоците за поштарина и испорака, кои многу трговци ги плаќаат за своите клиенти.

Мерки за поврат на стоката

Деталните информации за производот во онлајн продавницата се клучна мерка за да се избегне враќање на стоката. На клиентот треба да му се понуди сигурна поддршка за одлучување: функциите за зумирање, прегледи од 360 степени или детални описи на производи, како и рејтингот на клиентите имаат значително влијание врз стапката на поврат.

Начинот на плаќање исто така игра важна улога – купувањето на сметка најверојатно во повеќе случаи доведува до враќање на стоката.

Индустрија 4.0 и работната средина во иднина

Логистиката за складирање, од друга страна, мора да ги креира внатрешните процеси на ракување така што тие ќе можат да издржат траен притисок.

На пример, преку добро осмислена стратегија за локација или безбедна транспортна амбалажа исто така може да се намалат трошоците. Ако истото пакување се користи за повратна пратка, може, во голем број случаи, сепак да се продава како А стока.

Факт е дека управувањето со поврат може брзо да се претвори и да се развие во стапица на трошоци. Поради тоа се потребни оптимизирани решенија. На пример, средни резервоари (бафери) кои овозможуваат брз пристап до вратените производи.

Тоа се краткорочни складишта во кои вратените производи немаат фиксна локација, туку наоѓа простор само додека не се подигне повторно. Користејќи ги овие складишта и рачното ракување на вратените производи, се намалуваат внатрешните оперативни трошоци.

Заклучок: софистицирани процеси како клуч за профитабилноста

Управувањето со повратот ја зголемува и намалува профитабилноста. Целта е да се минимизира продуктивното време во ова и да се држат трошоците под контрола.

Покрај мерките пред нарачка,  важна улога секао има и интралогистиката – оние кои успеваат брзо да ја вратат вратената стока во онлајн продавниците со софистицирани процеси – тие всушност ќе продолжат да имаат корист од глобалниот бум на е-трговија.

(автор: Interroll blog-editorijal)

* Rolling On Interroll програма дизајнирана и прилагодена исклучиво за најдобрите интегратори во светот.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.