Dee – Digital Emotional Experience  (Дигитално емоционално искуство):  Три букви со длабоко значење за BMW Group. Визионерско возило кое овозможува сосема нов вид на интеракција и комуникација помеѓу луѓето и возилата. BMW i Vision Dee беше претставен на светот на Саемот за потрошувачка електроника (CES) на почетокот на јануари оваа година во Лас Вегас.

 

BMW на овој саем претстави концепт автомобил што покажува како идните автомобили би можеле да одговорат на расположенијата на нивните сопственици, со свое расположение.

BMW i Vision Dee го комбинира дигиталното и аналогното во една целина. Визионото возило внесува виртуелни светови во автомобилот и отвора нови нивоа на интеракција. Штом се сместите на возачкото место, влегувате во нов свет. Ова е постигнато пред сè со BMW Mixed Reality Slider и напредниот BMW Head-Up-Display. Стандардната производствена верзија на ова ќе се користи во моделите на NEUE KLASSE од 2025 година.

BMW и Vision Dee е покриена со панели на каросеријата кои ја менуваат бојата. Дури и тркалата можат да ја променат бојата.

BMW покажа концепт возило што ја менува бојата на CES и минатата година, но тоа беа промени само во различни нијанси на сиво. Оваа година, i Vision Dee се менува преку целосна палета на бои од каросеријата на автомобилот кои покажуваат различни бои одеднаш.

Новиот концепт автомобил не само што ја менува бојата по барање, туку користи и технологија е-мастило за да создаде изрази на лицето користејќи ја решетката и фаровите. Може дури и да проектира head-up дисплеј низ целото ветробранско стакло.

Новиот модел го подобрува амбиентот со користење на 240 панели од електронското мастило, секој со 32 бои. Тие се сечат со ласер и се лепат на телото и тркалата со помош на таканаречениот филм ePaper.

Резултатот е автомобил кој може да има различна боја секој ден - или, ако уметникот во вас тоа го сака, може да има сегментирана или градирана шема на боја која вклучува повеќе бои одеднаш. Исто така, како и е-читачот на Amazon Kindle, тој троши енергија само кога ја менува состојбата (во овој случај, боите). Кога ја менува нијансата, веќе не бара никаква потрошувачка на енергија.

Vision Dee -  „корисничкиот интерфејс“

Kонцептот на  Vision Dee е направен за да покаже нови идеи и за „корисничкиот интерфејс“, на кој начин возачите и патниците комуницираат со возилото. Во овој случај областа околу фаровите и „решетката“ во предниот дел на автомобилот се користи како панел за прикажување на различни форми и нијанси, создавајќи нешто како изрази на лицето. Автомобилот може да покаже различни расположенија или реакции, како што се одобрување, среќа или чудење, објаснуваат од BMW.

Автомобилот има и head-up дисплеј, се разбира, но, во концептот i Vision Dee, дисплејот се протега низ целото ветробранско стакло. Оваа конкретна карактеристика е нешто што BMW рече дека планира да го стави во реално сериски возила почнувајќи од 2025 година.

Како и кај другите главни дисплеи, проектираните слики, може да вклучуваат знаци за навигација или повеќе вклучени слики.

Во концептниот автомобил, сликите може да се проектираат и на страничните прозорци. На пример, возачот може да избере дигитален аватар што може да се проектира на страничниот прозорец како дел од екранот за поздравување додека возачот се приближува до возилото.

Видот на содржината, од основните информации за возење до цртаните ликови, што се прикажуваат на шофершајбната и на екранот на прозорците се контролира со помош на лизгач на контролната табла што е само проекција. Наместо да има физичка контрола или постојан екран на допир, „Лизгачот за мешана реалност“, како што го нарекува BMW, се проектира на контролната табла додека сензорите на површината детектираат прст кој се лизга преку контролата.

Со контролата, возачот може да избере од пет различни нивоа на дигитална содржина во приказите на прозорците. Нивоата се движат од најосновните информации за возење до информации за зголемена реалност во врска со она што е надвор - сè до целосно виртуелни светови кои заматуваат сè надвор. (Веројатно целосно виртуелното искуство е за употреба кога автомобилот не се вози.)

Дизајнот на BMW i Vision Dee е свесно намален за да се фокусира вниманието на дигиталното искуство и ДНК на брендот BMW. Надворешноста е дефинирана со класичниот дизајн на седан со три кутии што го формира јадрото на брендот BMW. Традиционалните дизајнерски елементи, како што се решетката на BMW, двојните кружни фарови и превиткувањето на Hofmeister, се повторно замислени, со дигитални икони кои ги заменуваат аналогните елементи. Ова му дава на BMW i Vision Dee свој дигитален, но човечки карактер.

Овој надворешен изглед се рефлектира и во внатрешноста: внатрешноста се заснова на чистиот дизајн. Дигиталноста и карактерот за добро чувство се во преден план. Јасниот дизајн, мирните бои, топлите и текстилни површини создаваат пријатно чувство. Просторот за нозете помеѓу возачкото и совозачкото седиште е континуиран, а задното седиште се протега до вратите. Воланот, педалите и менувачот се единствените физички контроли. Визионото возило ја зајакнува емоционалната врска помеѓу автомобилите и луѓето.

Иднината на BMW Group е електрична, кружна и дигитална. BMW i Vision Dee е посветен на „дигиталниот“ аспект на ова трио и прикажува преглед на дигиталната иднина на BMW Group.

Во текот на 2023 година, BMW Group ќе обезбеди дополнителни увиди во револуционерниот концепт на возилото на NEUE KLASSE.