Инстаграм објасни како работат неговите алгоритми. Со изненадувачки потег, шефот на Инстаграм, Адам Мосери опиша во блогот на компанијата како работи алгоритмот на нивната  социјална мрежа.

Според него, главната „заблуда“ се однесува на алгоритмот на Инстаграм, кој всушност е „низа алгоритми, класификатори и процеси, секој со своја цел“.

Што е  „алгоритам“?

-Тешко е да се поверува во она што не го разбираш. Ние сакаме подобро да објасниме како работи Инстаграм. Постојат многу заблуди и признаваме дека можеме да сториме повеќе за да им помогнеме на луѓето да разберат што правиме.

Ова е првата од низата објави што ќе ви откријат повеќе начини на функционирање на технологијата на Инстаграм и како тоа влијае на искуствата што ги имаат луѓето додека ја користат апликацијата.

„Како Инстаграм одлучува што прво да ми покаже?“; „Зошто некои од моите објави добиваат повеќе прегледи од другите?“ И „Како Инстаграм одлучува што да ми покаже во делот„ Story “?

Една од главните заблуди што сакаме да ги разјасниме е постоењето на „алгоритам“. Инстаграм нема единствен алгоритам што следи што прават луѓето наместо да гледаат во апликацијата.

Користиме различни алгоритми, класификатори и процеси, секој со своја цел. Сакаме максимално да го искористиме вашето време и веруваме дека најдобриот начин да го направите ова е да користите технологија за персонализација на вашето искуство.

На стартот, кога Инстаграм првпат го лансиравме во 2010 година, беше еден проток на фотографии по хронолошки редослед. Но, како што се приклучуваа повеќе луѓе и споделуваа повеќе објави, за повеќето луѓе стана невозможно да видат сè, а камоли сите објави за кои се грижат.

До 2016 година, на корисниците им недостасуваа 70 отсто од сите објави на почетната страница, вклучително и скоро половина од објавите на нивните блиски контакти. Така го развивме и воведовме Feed кој ги рангираше објавите врз основа на тоа што најмногу ве интересира.

Секој дел од апликацијата, односно Feed, Explore, Reels, користи свој алгоритам прилагоден на начинот на кој луѓето го користат. Луѓето имаат тенденција да ги бараат своите најблиски пријатели во делот Story sekcija, но тие сакаат да откријат нешто сосема ново во она што го нуди Explore.

Затоа различно ги рангираме работите во различни делови на апликацијата, засновани на тоа како луѓето ги користат.

Како ги класифицираме Feed и Stories?

Со текот на годините, научивме дека Feed и Stories се места каде што луѓето сакаат да ја видат содржината на своите контакти на социјалните мрежи. Со кој било алгоритам за рангирање, неговото функционирање може да се подели во неколку чекори.

Започнуваме со дефинирање на множество работи што планираме да ги рангираме на прво место. Со Feed и Stories, ова е релативно едноставно. Тоа се сите нови објави што ги споделуваат луѓето што ги следите. Постојат неколку исклучоци, како што се реклами, но огромното мнозинство од она што го гледате го споделуваат оние што ги следите.

Потоа ги земаме сите информации што ги имаме за тоа што е објавено, за луѓето што го објавиле и за вашите преференции.

Ние ги нарекуваме „сигнали“, а ги има илјадници. Тие вклучуваат сè, од времето на споделување на објавата, без разлика дали користите телефон или компјутер до тоа колку често кликате „лајк“ на видео снимките. Најважните сигнали во feed и во приказните, приближно по важност, се:

Информации за постот. Тоа се сигнали за тоа колку е популарна објавата (размислете на колку луѓе им се допаѓа) и повеќе привремени информации за самата содржина. На пример, кога е објавена, колку е долга, ако е видео, како и на која локација, дали постои, дали си врзана за неа.

Информации за лицето кое ја објавило. Ова ни помага да разбереме колку таа личност може да биде интересна за вас. Вклучува сигнали како број на луѓе со кои комуницирала таа личност во последните неколку недели.

Вашата активност. Помага да разбереме што може да ве интересира и вклучува сигнали како бројот на објавите што ви се допаѓаат.

Вашата историја на интеракција со некого-  дава чувство за тоа колку сте генерално заинтересирани да ги гледате објавите на одредена личност. На пример, дали коментирате меѓусебни објави или не.

Од таму правиме збир на предвидувања. Овие се образувани претпоставки за тоа колку веројатно имате интеракција со објавата на различни начини. Нив ги има околу десетина.

Во Feed, петте интеракции што внимателно ги разгледуваме се колку веројатно ќе поминете неколку секунди на објавување, коментирање, допаѓање, зачувување и кликнување на фотографија на профил.

Колку е поголема веројатноста да направите една од овие активности и колку се покомплексни, толку почесто ќе видите одреден вид објава. Со текот на времето, додаваме и отстрануваме сигнали и предвидувања, работејќи на подобрување на истакнувањето на она што ве интересира.

Постојат неколку случаи кога се обидуваме да земеме предвид и други размислувања. Еден пример за ова е обид да се избегне прикажување на повеќе објави од иста личност по ред.

Друг пример е опцијата Story за оние објави што се „споделуваат повторно“ од Feed: до неодамна помалку ги ценевме, бидејќи честопати можевме да слушнеме дека луѓето се позаинтересирани да ги гледаат оригиналните приказни. Но, во големите моменти гледаме торнадо од споделени објави – сè, од Светското првенство до социјални немири – и во тие моменти луѓето очекуваа дека нивните „стории“ ќе дојдат до повеќе луѓе отколку што тоа го направилеа, па затоа застанавме.

Како го рангираме Explore?

Делот Explore е дизајниран да ви помогне да откриете нови работи. Мрежата е составена од препораки, како што се фотографии и видеа што ќе ги најдеме за вас, што е многу различно од она што го нудат Feed и Story, каде што огромното мнозинство од она што го гледате е од налогот што го следите.

Најважните активности што ги очекуваме во „ Explore“ вклучуваат лајкови, зачувувања и споделувања. Најважните сигнали што ги гледаме, грубо рангирани според важноста, се:

Информации на постот. Овде гледаме колку е популарна објавата. Тоа се сигнали како тие до кој степен и колку брзо другите луѓе лајкуваат, коментираат, споделуваат и чуваат објава. Овие сигнали се многу поважни во Explore отколку кога станува збор за Feed и Story.

Вашата историја на интеракција со лицето што ја  пласира објавата. Најверојатно објавата ја споделил некој за кого никогаш не сте чуле, но ако сте комуницирале со него, тоа ни дава чувство за тоа колку можеби сте заинтересирани за тоа што тие споделуваат.

Вашата активност. Ова се сигнали за објавите што сте ги лајкувале, зачувале или коментирале и како сте комуницирале со објавите во делот Explore во минатото.

Информации за лицето кое објавило. Тука се гледа колку пати сте комуницирале со таа личност во изминатите неколку недели, за да помогнете да се најде привлечна содржина од широк спектар на луѓе.

Како ги создаваме Reels?

Опцијата Reels е дизајнирана да ве забавува. Слично како „ Explore“, повеќето од она што го гледате е од наложеното што не го следите. Така, поминуваме низ многу сличен процес каде прво  „намотуваме“ ролни што мислиме дека можеби ви се допаѓаат, а потоа ги нарачуваме врз основа на тоа колку сме интересни за вас.

Најважните сигнали, приближно по важност, се:

Вашата активност. Гледаме работи како оние што неодамна ви се допаднале на Reels, што сте ги коментиравте и се вклучивте на друг начин. Овие сигнали ни помагаат да разбереме која содржина може да биде важна за вас.

Вашата историја на интеракција со лицето на кого е објавата. Како и кога станува збор за истражување, видеото веројатно го снимал некој за кого никогаш не сте чуле, но има некаква претходна интеракција.

Информации за тоа што содржи Reels. Ова се сигнали за содржината во видеото, како што се аудио записи, разбирање на видео записите засновани на пиксели и целосни рамки, како и популарноста.

Информации за лицето кое објавило. Ние веруваме дека популарноста помага да се најде привлечна содржина од широк спектар на луѓе и им дава шанса на сите да ја пронајдат својата публика. (Portal Analitika)

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.