• Нашата цел е да ја направиме PolyAI огромна компанија што ќе излезе во јавноста и ќе биде дел од вашето секојдневие. Повикувате фризер, ресторан, авиокомпанија, каде и да разговарате со корисничка поддршка, ние сакаме да бидеме дел од тој разговор – вели за Никола Мркшиќ, кого списанието Форбс го прогласи за еден од 30-те, помлади од 30 години во ИТ светот, на кого треба да обрнете внимание…Нашата цел е да ја направиме PolyAI огромна компанија што ќе излезе во јавноста и ќе биде дел од вашето секојдневие. Повикувате фризер, ресторан, авиокомпанија, каде и да разговарате со корисничка поддршка, ние сакаме да бидеме дел од тој разговор – вели за Никола Мркшиќ, кого списанието Форбс го прогласи за еден од 30-те, помлади од 30 години во ИТ светот, на кого треба да обрнете внимание…Пред да наполни 30 години Никола Мркшиќ и неговите партнери успеаја да соберат 30 милиони долари од инвеститори кој верувале дека неговата компанија ќе ги научи компјутерите да зборуваат со луѓе. За тоа колку се успешни, сведочи и фактот дека магазинот Форбс го препозна како еден од триесет под триесет години во ИТ светот чиј напредок треба да се следи.Пред тоа, тој докторирал на Кембриџ, каде заминал од математичката гимназија во Белград, а работел некое време во „Епл“…


    Проценувајќи дека може да направи подобро и повеќе, пред четири години, тој со двајца партнери ја основаше компанијата PolyAI во Лондон, која се занимава со вокална комуникација со машини.

    – PolyAI е компанија со педесетина луѓе со седиште во Лондон и со канцеларии во САД и во Сингапур. Ние правиме системи за разговор, гласовен асистент, да речеме гласовна машина, иако звучи како нешто веќе застарено…

    Тоа се системи што се јавуваат на телефон кога ќе побарате поддршка за клиенти, без разлика дали повикувате телекомуникациска компанија или банка или угостителски објект или сакате да направите резервација, или се жалите на услугата. Или имате проблем да се поврзете на Интернет и ви треба помош. Во секое од овие сценарија, нашиот систем реагира и разговара со вас на ист начин како што би реагирал многу добро обучен оператор на телефонски центар.

    Сепак, постои ли жива личност која се вработува, кога работите не одат како што треба?

    – Да, и тоа е идеја. Нашите системи можат да автоматизираат 80, па дури и 90 проценти од сообраќајот што оди до кол-центарот. Но, во десет проценти од случаите, или кога станува збор за корисници кои поставуваат многу куси прашања, или премиум корисници, нив ги чувате за разговор со некои од вашите најдобри оператори.

    Велите дека не зазимате ничија работа?

    – Нашите најуспешни проекти досега беа со компании каде што немаше доволно луѓе да извршат некоја работа. На пример, работиме со угостителски компании каде келнерите одговараа на сите повици пред да бидат имплементирани нашите системи. И сега, бидејќи луѓето се јавуваат за ручек или за вечера кога келнерите се зафатени и немаат време да одговорат, никој не одговораше на триесет проценти од повиците. По примената на нашиот систем, луѓето се јавуваат, системот одговара секој пат, и се прават околу осум проценти повеќе резервации кога тоа го прави вештачка интелигенција, отколку кога тоа го прави персоналот во ресторанот.Ние не одземаме ничија работа, но им даваме шанса на овие келнери да ја завршат својата работа многу порелаксирано, затоа што не мора да трчаат на телефон секој час.

    Која е крајната цел на вашата работа, во што би сакале да се развива PolyAI?

    Јас работев за Apple. Проектот Сири има две илјади луѓе. Алексa на Амазон има 14.000 луѓе, и тој сè уште расте. Овие се комплицирани системи кои не постигнале никаков резултат во однос на вложените пари. Нашата цел е да создадеме системи кои навистина ќе додадат одредена вредност. Што ќе го подобри искуството и на повикувачот и на повикуванот. Целта е да се направат што е можно повеќе добри искуства и да се докаже дека оваа технологија има иднина. Досега ни оди многу добро. Имаме многу клиенти на кои им помогнавме да ги зголемат приходите, да ги намалат трошоците. Нашата цел е да ја валидираме оваа технологија.

    Вашата цел е да бидете поголеми од Алекса и од Сири?

    Да. Сепак, ние го продаваме нашиот производ на големи компании, а тие им го продаваат на потрошувачите. Значи тие не се наша конкуренција, ние не се натпреваруваме со нив. Сите пари што Џеф Безос ги инвестираше во Алекса се многу добри за нас, затоа што го зголемија нивото на интерес за она што ние го правиме, бидејќи тие им рекоа на оние компании што ја купуваат нашата технологија дека доаѓа иднината и дека навиките на потрошувачите се променети. Секоја друга куќа во Америка сега има домашен уред на Алекса или на Гугл. Навиките се менуваат. Децата растат зборувајќи за технологијата. Иднината е зад аголот.

  • Што Вам ви значи тоа што сте на листата на Форбс 3,0 под 30 во ИТ? Дали имаше повеќе повици од вообичаеното?– Ништо посебно. Имаше поголем интерес, но не размислувам за тоа…

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.