Застава 101, популарниот „Стојадин“, неделава го прослави својот 50-ти роденден. Имено, тој пристигна во Белград на 16 април 1971 година и беше претставен на Саемот за автомобили.

Пред-сериското производство започна на 16 ноември истата година, додека првите копии беа собрани како резултат на масовно организирано производство, и тие излегоа од производната линија на 25 април 1972 година.

Проширувањето на фабриката беше одложено, па моторите на Fiat беа инсталирани во тие први примероци, не само од Италија, туку и оние што Fiat ги произведуваше во Аргентина и Колумбија.

„Стојадин“ се произведуваше до 21 ноември 2008 година и во тој период од фабриката во Крагуевац излегоа 1.045.458 автомобили, што го прави најпродаваниот модел на Застава во историјата.


Оваа марка на автомобили имаше најмногу клиенти во 1979 година, кога беа испорачани 88.918 возила, но нејзината популарност нагло падна кога дебитираше „Југо“.

На пример, првите милион возила беа продадени до 1991 година, што покажува дека во текот на последните 18 години на производство, одвај нешто повеќе од 45 илјади клиенти го избраа „Стојадин“.

За време на 38-годишното производство, малку се промени, особено од страната на дизајнот, а тоа се случи, на пример, кога се појавија квадратни фарови и пластични браници.

Исто така, имаше верзии со три и пет врати, како и оние со неколку пакети опрема, а најпозната модификација е со мотор од 1,3 литри кој имаше 73 коњски сили.

Покрај добро познатата ознака Застава 101, „Стојадин“ беше продаван и како Југо Скала 55/65 и Застава/ Југо 311/511.

Исто така, се извезуваше во Германија, Франција и Велика Британија, а можеше да се види и по патиштата на земјите од источниот блок.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.