Пред 20 години, деловниот свет беше искрено задоволен и освежен од книгата на двајца шведски економисти, Јонас Рајдерстрал (Jonasa Riderstral) и Кјел А. Нордстром (Kjela A. Nordstrom).

Тие ја нарекоа „Фанки бизнис“, капиталните игри на талентот и го привлекоа вниманието и на издавачите и на деловниот бизнис читачки свет. Очекувано. Пристигна освежување.

 

 
Емоциите -главни актери на продажбата

Што со овој „фанки“ манифест на новата деловна доба и донесоа двајцата професори на самиот почеток на 21 век? Колку биле точни во предвидувањата и дали се остваруваат нивните деловни прогнози дека основната идеја е дека емоциите ќе бидат главни актери на продажбата?

„Глупавиот, скромен и лојален купувач е минато“, напишаа на насловната страница на „Фанки бизнис“. Моќта преминува во рацете на купувачите, а не на продавачите. Суштината на натпреварот во продажба е е-бизнис, при што „е“ означува „емоција“. Гледањето и верувањето е основа на продажната акција бидејќи сè е во идејата и имагинацијата.

„Заборавете на кралевите и кралиците“, пишуваат двајца фанки бизнисмени. „Новиот купувач  е ненаситен диктатор“.

Ридерстрал и Нордстром тврдеа дека виталниот ресурс на нашето време е човечкиот мозок, па затоа главниот ресурс е во наши раце. Моќта се префрли од оние кои инвестираат пари во бизнисот кон оние кои ги вложуваат своите способности во него. „Таквиот необразован и благонаклонет и понизен работник наскоро ќе нема“, напишаа тие.

Тие отишле до таму што потребата од интернетот и претставувањето на компаниите преку интернет го споредиле со потребата од тоалет во деловен простор. Како што секоја компанија мора да има тоалет во деловниот простор ќе мора да има и интернет. Презентирањето на компанијата на Интернет е неопходност, но не е доволно за да се создаде конкурентна предност. „Малкумина директори ќе ви кажат дека 16-те нови тоалети што ги поставиле минатата година ќе им овозможат да ја победат конкуренцијата, но тие, по правило, ќе го очекуваат тоа од секоја инвестиција во Интернет. Не сфаќајте погрешно, секако ни требаат тоалети, но тоа веќе не е доволно“, пишуваат „фанки“ економистите.

Бизнис прогнози: Што ќе биде со лакташите? А, што е со знаењето? Кои ќе поминуваат научниците или ловците на унапредувања, лакташите?

„Дали на лакташите им дојде крајот? Можеби и не. Набргу откако завршивме со пишувањето на „Фанки бизнис“, Џери Хол конечно го напушти Мик Џегер и си најде ново момче. Тоа не беше ниту Род Стјуарт ниту Ерик Клептон. Не не! Нејзиното ново момче е Пол Ален, еден од ко-основачите на Мајкрософт и човек кој живеел со својата мајка до својата четириесетта и чија брада, до пред неколку години, била толку запоставена и бушава што не се познавало каде му е лицето а каде тилот. Кога зборуваме за преминување од Мик Џегер до Пол Ален - од тркалање камења до бајти - од момчето што ја напиша „Симпатија за ѓаволот“ до најдобриот пријател на Бил Гејтс - навистина зборуваме за квантни скокови. Лакташите се снаоѓаат добро“, пишуваат во Фанки Бизнис.

 

 
Е-моционален бизнис

Во нивниот манифест за нова деловна ера, Ридерстрал и Нордстром предвидуваат дека „фанки фирмите“ ќе успеат да создадат нови и имагинативни привремени монополи. Тие ја користат метафората на меурчиња и пишуваат: „Метафората на меурчиња може да ве одведе на погрешен пат,при што финансиските нечистотии во финтек секторот се попрецизен опис на ситуацијата“. Она кон што целиме е голема, обемна сапуница. Додека многу меури навистина ќе пукнат, „фанки фирмите“ сигурно ќе отскокнат од останатите“.

Идејата што ги водела низ целиот „Фанки бизнис“ е оваа:

Единствениот начин да се избегне замката на пазарот е да се игра на емоции, наместо на разум.

Вистинската конкурентност мора да се изгради на нешто што на сите им е добро познато, но за кое ретко се зборува во деловниот свет - на емоции и имагинација. „Неодамна Стив Џобс од Apple беше прашан што го прави новиот Mac OS X оперативен систем толку добар. Тој одговори: Крлежите на екранот изгледаат толку добро што ќе сакате да ги лижете! Ниту збор за мегахерци и гигабајти! Нашите сетила работат прекувремено“, пишуваа „фанки“ професорите на самиот крај на 20 век.

Главно прашање?

Главното прашање што треба да си го постават компаниите според препораката на „Фанки бизнис“ е:

Дали ги сакаме, не дали ни се допаѓаат, туку дали ги сакаме нашите производи, колеги и купувачи?

Дали тие ве сакаат вас? (Лакмус тест - колку од вашите муштерии го истетовирале вашиот бренд на својата рака во изминатите две години? Ако Харли Дејвидсон може да го направи тоа, можете и вие!)

„Информатичките технологии се само средство за постигнување цел. Патот до иднината навистина ќе заврши во Силиконската долина, но мора да започне во душата и да помине низ системот на вредности. „E-mocionalni biznis “, можете да прочитате во еден ваков Манифест напишан со ентузијазам и искуство на двајца шведски економисти, професори кои го видоа 20 век на свој начин - со визионерско проучување на деловната иднина.

„Funky Business“, игра на капиталот како што свири талентот е без сомнение препорачано четиво и еден вид деловна прогноза. Иако сега,  во денешницава, некои од идеите во оваа книга се „почетни“ и очигледни, пред се мора да земете предвид дека тие се ставени на хартија пред повеќе од 20 години.

 Ридерстрал и Нордстром се познати советници, предавачи, писатели