Во Велика Британија веќе неколку месеци се води дебата за економијата на музичкиот стриминг, кој стана доминантен начин на користење музика во светот.

Со оглед на тоа што Велика Британија во рамките на Брегзит не донесе одлука за усвојување на Директивата DSM (Директива за авторско право на единствен дигитален пазар), која обезбедува поголема заштита за авторите и изведувачите, ќе биде интересно да се видат заклучоците од оваа истрага.

На оваа тема, меѓу другите, зборуваа претставници на најголемите дискографски куќи во светот - Universal Music Group, Sony, Warner Music…

Објаснето е дека ќе се испита економското влијание на стриминг музиката врз уметниците, издавачките куќи и одржливоста на пошироката музичка индустрија. Исто така, истрагата ќе биде поширока од онаа што се однесува на самиот хонорар на уметниците.

Ќе се разгледа и дали владата во Британија треба да преземе мерки за заштита на индустријата од пиратерија, следејќи ги чекорите преземени од ЕУ во врска со авторските права и правата на интелектуална сопственост.


Музичката група Warner ги  продаде сите свои акции на Spotify за нешто повеќе од половина милијарда долари уште во 2018 година, додека Sony продаде 50% од своите акции на Spotify за 768 милиони долари истата година.

 Универзал продолжува да го поседува целиот удел што го купи во 2008 година, а се проценува дека во моментов се проценува на над 2 милијарди долари, а можеби дури и над 3 милијарди долари.

Во светот на стриминг, можете да пристапите до која било песна на таа услуга во времето и местото по ваш избор и може да прескокнете, паузирате или откажете кој било пренос што го добивате. Соодветно на тоа, стримингот јасно спаѓа во правната дефиниција за правилно достапност.

Поради својата интерактивна природа, стримингот јасно спаѓа во дефиницијата на правото „ставање на располагање“.

Индивидуален слушател може да избере што да слуша, кога да го пушти тоа, дали нешто да прескокне, да создаде свои автономни плејлисти, да покаже дали ја сака одредената песна (што за возврат информира алгоритамски генерирани плејлисти засновани врз историјата на слушање на слушателот) и да преземе информации за албумот или за изведувачот.

Повеќето премиум услуги на стриминг им овозможува на своите корисници да преземаат песни на нивните сопствени уреди за да слушаат и додека не се поврзани на Интернет.

Комерцијално, стримингот може да се замени за и во голема мера да ги замени физичките добра и преземања. Слушателите денес претпочитаат да пристапуваат до музика преку стриминг, повеќе отколку преку физички носачи на звук, како CD-а.