Употребата на вештачката интелигенција во компаниите во Србија е сè уште во рана фаза, а 34 отсто од компаниите имаат искуство во нејзината примена, покажуваат последните истражувања. Најголем процент е забележан во секторот информатичка и комуникациска технологија, каде 60 отсто од компаниите користат вештачка интелигенција. Експертите предупредуваат: нема да има економски раст во иднина без примена на нови технологии.

Од непознат до најчесто користен термин во модерната економија – тоа е патот по кој вештачката интелигенција помина за само неколку години. Речиси и да нема област каде што не нашла примена. Најмногу во телекомуникацискиот сектор.

„Во последно време работиме на т.н. вештачка интелигенција базирана на агенти, односно градење агенти кои имитираат постапки на вистински луѓе. И најчесто оние задачи кои се генерички и со кои вештачката интелигенција лесно може да се справи. Вистински пример за тоа се банкарските советници, каде преку разговор со агенти креирани од вештачка интелигенција, можете да дознаете дали можете да добиете заем, какви документи ви требаат, како тие изгледаат“, вели Анѓела Ќулибрк, менаџер за производи.

Меѓународниот монетарен фонд ја намали прогнозата за глобалниот економски раст до 2030 година, што укажува дека тој би можел да биде значително под историскиот просек доколку не се спроведат реформи за зголемување на продуктивноста на вработените преку употреба на вештачка интелигенција.

„Тој процент во Србија е над 30 проценти и многу поголем процент се големите компании, најчесто мултинационалните корпорации кои се присутни овде, а како што се намалува големината на компаниите, така се намалува и бројот на компании кои имале помалку можности да ја применат оваа технологија. “, објаснува Коста Андриќ, извршен директор на ICT Hub.

Вештачката интелигенција веќе влијае на продуктивноста

Владата на почетокот на месецот усвои нова стратегија за развој на вештачка интелигенција до 2030 година. Фокусот е ставен на законските регулативи и стимулации за компаниите кои сакаат да применат вештачка интелигенција во својот бизнис.

„Нашиот совет е компаниите да најдат реален пример за тоа како тоа може да влијае на деловните процеси. Треба да најдеме средства, а потоа да ги овластиме луѓето да користат вештачка интелигенција, но мислам дека сè започнува со луѓето кои водат компании, да не се плашат, да бидат љубопитни и мислам дека треба да се сетат на времето кога го имавме интернет, па се плашевме, имавме „мејл, па се плашевме, а денес гледаме дека навистина влијае на продуктивноста во компаниите“, вели Андриќ.

„За да складираме модели со вештачка интелигенција, треба да имаме многу добро структурирани податоци и тоа е најголемиот предизвик. Ние трошиме дури 80 проценти од нашето време на проектот организирајќи и обликувајќи ги тие податоци за да можат да бидат „влезни“ за вештачката интелигенција“, објаснува Анѓела Ќулибрк.

Анализата на ММФ покажува дека вештачката интелигенција влијае на речиси 40 отсто од работните места, но експертите нагласуваат дека таа е сојузник, а не противник.