Пазарот бележи експлозивен раст на онлајн трансакциите. Вредноста на онлајн трансакциите во првите шест месеци од 2025 година достигна 456,3 милиони евра, што претставува забележителен пораст од 34,3 отсто споредено со истиот период минатата година. Оваа цифра ја потврдува позицијата на е-трговијата како едно од најдинамичните подрачја на македонската економија.
Посебно се издвојуваат трансакциите кон странски е-трговци, каде што македонските потрошувачи потрошиле 201,2 милиони евра, што претставува драматичен пораст од 55,1 отсто. Овој тренд се должи главно на популарноста на меѓународни платформи како што е Тему, која привлече илјадници македонски купувачи со својата широка понуда и ниски цени.
Домашните е-трговци не заостануваат
И покрај силната конкуренција од странски платформи, домашните е-трговци исто така бележат позитивни резултати. Трансакциите со македонски картички кон домашни е-трговци достигнаа 231,1 милион евра, со солиден пораст од 19,7 отсто. Овие бројки укажуваат на зголемената доверба на потрошувачите во домашните онлајн продавници.
Особено охрабрувачки е фактот што во првата половина на 2025 година се регистрирани 120 новоотворени онлајн продажни места, што сведочи за растечкиот интерес на бизнисите да влезат во дигиталниот простор.
Мобилните апликации ја водат дигиталната трансформација
Според податоците на Народната банка, електронските плаќања со платни налози бележат раст од 9 отсто по број и 20,9 отсто по вредност споредено со минатата година. Најзначајниот тренд е преместувањето кон дигиталните канали, каде што трансакциите растат за 18,6 отсто по број и 28,3 отсто по вредност.

Мобилните апликации се покажаа како преферираниот начин на плаќање, со 71,3 отсто од сите трансакции иницирани преку дигиталните канали. Ова потврдува дека мобилниот телефон станал најбрзиот и наједноставен начин за извршување плаќања кај македонските граѓани.
Картичките стануваат секојдневие
Користењето на платежните картички исто така бележи континуиран раст. Бројот на плаќањата со картички е поголем за 8,4 отсто, а нивната вредност за 11,4 отсто. Најголемиот дел од овој раст произлегува од зголеменото купување преку интернет, кое расте за 14,8 отсто, но и плаќањата во физичките продавници бележат пораст од 7,9 отсто.
Верификација за поголема доверба
За да се зголеми довербата во е-трговијата, Асоцијацијата за е-трговија (АЕТМ) продолжува со својата иницијатива за верификација на е-продавници. Преку поддршката на Visa, десет компании ќе имаат можност целосно бесплатно да ја добијат верификацијата и Беџот за верификуван е-трговец.
Оваа ознака за доверба потврдува дека станува збор за регистриран правен субјект, проверен од АЕТМ според важечките регулативи и дел од официјалниот Регистар на е-трговци. До сега, повеќе од 80 е-продавници во земјата се носители на овој симбол.
Дигитална трансформација во тек
Податоците јасно покажуваат дека Македонија е во средина на дигитална трансформација на плаќањата и трговијата. Растот на онлајн трансакциите од 34,3 отсто, зголемената употреба на мобилните апликации и континуираното отворање нови е-продавници се сите индикатори на здрав и динамичен пазар.
Како што истакнува претседателката на АЕТМ, д-р Нина Ангеловска Станков, овие резултати се показател дека е-трговијата сè повеќе се развива и добива на значење, отворајќи простор за понатамошен раст и дигитална трансформација на економијата.