Да стапите во контакт со успешен инвеститор и милионер, да добиете одговор на е-пошта со понуда за соработка, за поголемиот дел од деловниот свет звучи како фантазија.

Одличен пример за ваков пристап е бизнисот како НБА и сопствениците на нејзините клубови. Доходовниот бизнис зад оваа американска кошаркарска лига е еден од попривлечните. Има информации дека секојдневно добиваат стотици понуди и покани за соработка.

Според пресметките на Форбс, секој НБА клуб во просек вреди 2,5 милијарди долари. Ова е податокот за годинава што во однос на лани бележи пораст од 13 отсто. НБА е толку одличен бизнис што, покрај тоа што првично е спортска активност, генерира приход на неколку начини - од продажба на права за ТВ пренос до продажба на дресови и други клупски артикли.

Така Џастин Вандехеј, основачот на компанијата Диско, донел деловна одлука дека на сите НБА клубови, поточно на нивните сопственици, ќе им испрати е-пошта со предлог да организираат состанок.

Како што напишал, овој потег значително му го променил животот и го одвел по сосема поинаков пат.

 Контакт со успешните

„Сакам се што е поврзано со кошарката. Ја сакам уметноста на кошарката, уживам во вештината на добрите кошаркари, играта, конкуренцијата, промената што таа ни ја донесе на сите нас. Но, она што најмногу го сакам е бизнисот кој стои зад оваа игра“, напиша Вандехеј во текстот за неговото уникатно деловно искуство.

Од голема желба да направи пробив во својот бизнис и уште повеќе да биде дел од светот на бизнисот кој ја поддржува НБА, тој донел одлука да контактира со сопствениците на секој клуб преку е-пошта. Ова бил одличен тест и можност да им се обрати на милионерите, на самата бизнис елита. Сè изгледаше како невозможна задача. На самиот почеток, да. Но, се воспоставило дека тоа не е толку невозможно и не бара посебен напор.

„Секој од сопствениците на клубовите води свој примарен бизнис“, пишува Вандехеј, кога всушност почнал да истражува и да наоѓа начини да стапи во контакт со клучните луѓе на клубовите.

„Ги најдов информациите за контакт на сопствениците преку нивните бизниси и испратив пораки до секој од новоотворените мејлови. Темата беше мојата желба и намера да учествувам во нивната основна дејност, да помогнам во развојот во замена за нивното највредно богатство: времето.

Испратив 30 мејлови. Добив одговор на три. А придобивката што јас и мојот бизнис ја добивме од овие одговори беше толку голема што целосно го смени бизнис правецот. На подобро секако“, беше конечниот резултат на акцијата на Вандехеј.

Лекција

Без разлика дали сакате да стапите во контакт со сопственик на кошаркарски клуб во НБА, претседател на земја или најбараниот научник во светот, планот е ист. Еве ги препораките на Џастин Вандехј како да го направите тоа.

„Ајде да се разбереме, бизнисмените и милионерите се многу зафатени со повици, пораки, понуди и одлуки што ги носат секој ден.

Затоа, за да го привлечете нивното внимание, треба да се ослободите од слаткоречивите изјави, украсите и епитетите како и долгите текстови како романи.

Напишете јасно зошто се обраќате и тоа со не повеќе од 140 знаци.

Бидете сигурни дека на она што сте го напишале може лесно да се одговори разумно. Или, дека може разумно да се реагира или со пренасочување на друга адреса или со препорака за состанок. И таа реакција не смее да одземе многу енергија, време и концентрација“, препорачува Вандехеј.

Неговата е-пошта до сопственикот на Сакраменто Кингс Ранадив (сопственик на Bow Capital, основач на TIBCO и претходно косопственик на Warriors, кој почна да инвестира во ИТ индустријата) доби одговор во кој сопственикот Ранадив напиша дека се согласува да биде стратешки советник и ќе одвои 15 минути за воведно интервју. По тој прв разговор, тој го поврза Вандехеј со двајца негови инвеститори.

„Иако Ранадив никогаш директно не инвестираше во моите компании, размената на идеи и консултациите со неговиот тим значително помогна во развојот на мојата компанија. Минатата година го продадов и започнав нов бизнис“, пишува Вандехеј за причините зошто е важно да се биде краток и директен и што може да се добие од тоа.

И уште една многу важна работа

Вандехеј открива некои поважни технички детали за контактирање со успешни бизнисмени преку е-пошта.

Размислете внимателно како можете да им помогнете на нивниот бизнис. Ова ќе го направите само ако темелно истражите што е важно во нивниот бизнис. Бидете корисни.

Мора да бидете автентични во пристапот и да се интересирате за личноста на која и се обраќате, па дури и за нивниот приватен живот

Побарајте област или сегмент каде што вие и лицето со кое контактирате имате заеднички интереси. Тоа е добра основа за цврсти и здрави деловни односи

„Не заборавајте, сите ние сме луѓе. И покрај тоа што супер постигнувањата со кои зборувате се богати, тие се во медиумите или во политиката, никогаш не заборавајте на човечкиот дел од нивното битие што ги прави големи лидери.

И, не заборавајте дека ништо не е недостижно. Најуспешните меѓу бизнисмените сакаат да инвестираат во млади основачи, нови идеи и тимови кои ќе донесат промени во светот“, заклучи Џастин Вандехеј, баран советник и инвеститор во B2B проекти.