Реномираните производители на возила Honda, Nissan и Mitsubishi потпишаа договор за асоцијација со цел да обезбедат опстанок и развој на сложениот автомобилски пазар, на кој се повеќе доминираат електрични возила од кинеско и американско потекло, јавуваат јапонските медиуми.

Новиот сојуз, врз основа на минатогодишните резултати, има потенцијал годишно да произведува околу 8,35 милиони возила, пренесува РТС.

Со поврзување на трите компании, тие имаат намера прво да постигнат рационализација во областа на развој на софтвер за управување со возила и во електрификација на класичните модели со мотори со внатрешно согорување, но и да си помогнат меѓусебно да ја надополнат својата понуда со типовите возила што досега им недостигаа.

Honda и Nissan, вториот и третиот најголеми производител на возила во Јапонија, веќе објавија во март дека имаат намера да ги здружат силите за да се соочат со зголемените предизвици на пазарот на автомобили.

Сега е јасно дека ќе им се придружи и Mitsubishi, компанија во која Nissan има голем сопственички удел од 34 проценти и некогаш позната компанија чиј развој беше попречен од серија скандали во минатото и која, како резултат на тоа, сега произведува само околу 810.000 возила годишно (во споредба со, да речеме, 4,1 милиони произведени од Хонда). 

Тектонските пазарни земјотреси се главната причина за здружувањето

Главната причина за здружувањето на овие компании се силните потреси во автомобилската индустрија, кои пред се се манифестираат во преминот од мотори со внатрешно согорување и фосилни горива кон електрични возила.

Таа погонска револуција ги затече јапонските производители на автомобили, кои доцна се вклучија во трката за развој на чисто електрични возила, бидејќи уживаа предност на глобалниот пазар благодарение на децениските инвестиции во ефикасни, сигурни, економични мотори со внатрешно согорување и во хибридите.

Некои од јапонските менаџери дури веруваа дека во иднина моторите со горивни ќелии и водородот како гориво може да ги надминат електричните возила.

Тоа задоцнење во префрлувањето на чисто електричен погон сега ги чини скапо јапонските производители, бидејќи тие брзо го губат своето место на примамливиот пазар на соседната густо населена Кина, а сè повеќе го губат својот удел на светскиот пазар воопшто, што ги принудува да го рационализираат производството од кои најголемиот дел е она што може да се постигне со поврзување со други компании.

 Пропуштени можности

Иронично е што некои од овие јапонски компании имаа потенцијал да станат светски лидери во производството на електрични возила. Nissan е првата компанија во земјата на изгрејсонцето што масовно произведува и продава чисто електричен автомобил - тоа беше семеен модел за градски услови „Leaf“.

Ако имаше повеќе пари, визија и храброст, Mitsubishi можеше да биде лидер на јапонскиот и светскиот пазар на електрични автомобили.

 Имено, во првите години на овој век, јапонскиот универзитет Кеиџо му понудил трансфер на технологија за производство на електрично возило, но компанијата, оценувајќи дека преминот кон производство на електрични автомобили ќе бара премногу инвестиции и ќе биде попречен поради проблеми како што е недостатокот на мрежа за полначи, одби целосно да го купи „елика“, револуционерен експериментален автомобил што беше конструиран од тој универзитет на крајот на деведесеттите.

Станува збор за возило кое имаше осум електромотори поставени до секое од тркалата и забрзуваше до 100 километри на час побрзо од „Порше 911 турбо“.

 Блок поделба

Меѓутоа, сега јапонските производители на автомобили гледаат во грбот на кинеските и американските производители на автомобили.

На пример, минатата година Nissan, кој е лидер во изградбата на електрични возила во Јапонија, продаде само 144.000 автомобили на електричен погон во светот, додека Honda успеа да најде купувачи за само 19.000 свои електрични возила.

Од друга страна, американската Tesla продаде 1,8 милиони, а најголемиот кинески производител на автомобили BYD продаде 1,54 милиони електрични возила.

Спојувањето на Nissan, Honda и Mitsubishi значи дека на богатиот јапонски пазар на автомобили, кој во минатото се карактеризираше со фасцинантна различност и во кој независно постоеја десетици светски познати компании, ќе има само два меѓусебно независни блока: едниот собран околу компанијата Тојота, која вклучува и фабрики како што се Mazda, Suzuki, Daihatsu или Subaru, и гореспоменатата новоформирана групација предводена од Honda и Nissan. (Biznis.rs)