Овој натпревар се смета за најголем тест за досегот на електрични возила во светот, со летно и зимско издание. Норвешка е светски лидер кога станува збор за усвојувањето на електрични возила.
Минатата година, девет од десет нови автомобили кои се продадени во оваа земја биле електрични, што значи дека Норвежаните имаат големо искуство кога станува збор за транзицијата кон електрична мобилност. Оваа нордиска земја е позната по суровите зими и ниските температури, што ја прави идеална средина за тестирање на дометот на електрични возила.
Затоа норвешкиот автомобилски магазин Motor во соработка со Норвешката автомобилска федерација (NAF) веќе шест години организира натпревар наречен El Prix. Овој натпревар се смета како најголем тест за досегот и брзината на полнење на електрични возила во светот.
Сите автомобили се тестираат во ист ден под слични услови, така што можете да го споредите опсегот и брзината на полнење на електричните автомобили во типични нордиски услови, лето и зима.
Резултатите од последното издание на зимското тестирање El Prix се исклучително интересни. 24 нови електрични возила беа целосно наполнети и тестирани на истата рута за да се утврди колку далеку би можеле да поминат пред да останат без струја. Новинарите потоа ги споредија официјалните податоци за опсегот на WLTP со резултатите од реалниот свет.
Победникот на овој тест - изненадување
Победникот на овој тест беше изненадување. Иако Tesla Model 3 со погон на задните тркала долг дострел (Tesla Model 3 Rear-Wheel Drive Long Range ) го имаше најдолгиот официјално баран опсег, тој заврши на самото дно на листата, со значително несовпаѓање помеѓу вредностите на WLTP и вистинскиот опсег. Европските тестови ја користат методологијата WLTP, додека САД користат EPA тестови, кои често даваат пооптимистички бројки.
Победник, според реалните резултати, бил Polestar 3, кој, со завршен домет од околу 560 километри, помина импресивни 530 километри пред да застане. Тоа е само пет проценти помалку од официјалната вредност, втор најдобар резултат некогаш забележан на тест за зимски опсег, веднаш зад BMW iX3, којшто во 2021 година имаше отстапување од четири проценти.
Следен на листата беше BYD Tang, кинески теренец со седум седишта со официјален опсег од 530 километри, кој помина речиси 480 километри пред да застане, што е отстапување од девет проценти. Tesla Model 3, кој беше единствениот претставник на американската марка на тестот, го зазеде 21-то место со 24 отсто поголемо отстапување помеѓу вредноста на WLTP и реалниот опсег.
Покрај големото отстапување на опсегот, Model 3 имаше и занимлив проблем - неговиот патен компјутер покажуваше неточни податоци за поминатото растојание. Имено, иако Tesla Model 3 и Polestar 3 застанале на приближно иста точка, патниот компјутер на Tesla покажал дека поминал 16 километри повеќе отколку што всушност патувал. Ова значи дека дури и возачот на Тесла би помислил дека поминал повеќе километри отколку што тос навистина било случај.
Иако ова не е прв пат Tesla да ги преувеличува официјалните бројки на опсегот, овој тест е само дополнителен доказ за тоа. Ова не значи дека Tesla Model 3 е лош автомобил - сосема спротивно, но сопствениците треба да бидат свесни дека информациите на екранот не се секогаш целосно веродостојни, пишува Insideevs.