Во историскиот центар на европската електрична мрежа - швајцарскиот Лауфенбург во близина на Базел - започна изградбата на најголемата батерија во светот. Проектот на швајцарската компанија Flexbase најави нова ера во складирањето на енергија, со капацитет од 1,6 гигават часови (GWh) и моќност од 800 мегавати - што е четири пати повеќе од најголемото складирање на електрична енергија во светот на батерии, кое се наоѓа во Кина.

 

Како што пишува WiWo, швајцарскиот Лауфенбург не е случаен избор. Токму во тој град во 1958 година беше основан првиот прекуграничен центар за електрична енергија кој ги поврза мрежите на Германија, Франција и Швајцарија. Тоа беше почетокот на денешната европска електрична мрежа, која опслужува околу 530 милиони луѓе во 30 земји. Во 2010 година, Американскиот институт за електротехнички и електронски инженери (IEEE) ја прогласи оваа централа за „пресвртница во историјата на енергетиката“, објави tportal.

Што може да направи најголемата батерија во светот?

Камен-темелникот за изградба на ова складиште беше поставен минатата недела во Лауфенбург, а сè треба да биде завршено до 2028 година.

Батеријата ќе може да го снабдува целиот Базел и неговата хемиска индустрија со електрична енергија пет часа. До него се градат центар за податоци за вештачка интелигенција, како и аеродинамичен тунел, а топлината од центарот за податоци ќе се користи за загревање на градот преку грејна мрежа.

Слични проекти веќе се во тек во Германија, како што се батериите на RWE во Келн и Хам, но тие се многу помали, со капацитет од околу 84 MWh. Нивната примарна функција е стабилизација на мрежата, т.е. брза регулација на фреквенцијата.

Redox-flow

Клучната иновација зад создавањето на овие мега резервоари е новата технологија позната како редокс-проточни батерии. Наместо традиционалните литиум-јонски ќелии, овие батерии складираат енергија во течни електролити во големи резервоари, што ги прави исклучително долготрајни и робусни.

Се очекува дека редокс-проточните батерии ќе имаат животен век од 25 до 30 години, а поради ниската цена на материјалите, тие овозможуваат изградба на многу поголеми системи по пониска цена.

За разлика од литиум-јонските батерии, чија цена се зголемува пропорционално на капацитетот, редокс-проточните батерии се всушност поевтини по единица енергија, поради тоа што се поголеми резервоарите. Потребни се само поголеми  резервоари од челик, а технологијата не бара ретки или скапи суровини.