За електрични возила и батерии ќе се инвестираат 515 милијарди долари до 2030 година. Производителите на автомобили планираат да ги вложат овие милијарди за да го поттикнат напуштањето на автомобилите на фосилни горива. Така ќе ги исполнат целите за декарбонизација, покажува анализата на Ројтерс. Склоноста за нула емисии во меторполите како Лондон и Париз и земјите од Норвешка до Кина ја истакнаа итноста на инвестициите на автомобилската индустрија во електрични возила.
Анализата покажува дека производителите на автомобили планираат да потрошат околу 515 милијарди долари во следните пет до десет години за развој и производство на возила на батерии и напуштање на SUS моторите. Меѓутоа, индустријалците и аналитичарите се загрижени. Тие се убедени дека без значителни дополнителни стимулации и зголемени инвестиции во станиците за полнење и капацитетот на мрежата, побарувачката за електрични возила би можела да биде далеку под сегашните агресивни цели.
За електрични возила и батерии ќе се инвестираат 515 милијарди долари до 2030 година.
Покрај Ројтерс, има и други анализи, меѓу кои и од консултантската компанија AlixPartners. Според неа инвестициите на автомобилската индустрија во електрични возила ќе достигнат 330 милијарди долари до 2025 година. Според AlixPartners, во 2020 година, сите светски производители на автомобили заедно потрошиле скоро 225 милијарди долари на капитални расходи и истражување и развој.
Tesla единствениот што досега го продава речиси секое произведено возило
Ројтерс наведува дека Tesla, најголемиот светски производител на електрични возила, е единствениот што досега го продава речиси секое возило што го произведува. Патем подготвува нови „гигафабрики“ вредни милијарди долари во близина на Берлин и Остин, што значително ќе го зголеми производниот капацитет.
Во меѓувреме, расте политичкиот и регулаторниот притисок врз производителите да почнат постепено да ги укинуваат возилата со фосилни горива, вклучително и бензинско-електричните хибриди, во следните 10-15 години и да го зголемат производството на целосно електрични модели.
Бројни земји, од Сингапур до Шведска, најавија забрана за продажба на нови возила на SUS до 2030 година, а американскиот претседател сака 40 до 50 отсто од продажбата на автомобили до 2030 година да бидат електрични возила.
Германски Фолксваген е водечки во останатиот дел од индустријата, со повеќе од 110 милијарди долари во електрични возила и батерии до 2030 година. Инвестициите на VW, како и на многу негови конкуренти, се насочени кон подобрување на опсегот и перформансите на батериите и намалување на цената на електричните возила, како и проширување на производството на батерии и електрични возила ширум светот.
VW, Daimler и BMW планираат да потрошат вкупно 185 милијарди долари до 2030 година, додека американските производители на автомобили GM и Ford очекуваат да потрошат речиси 60 милијарди долари до 2025 година.
Кинеските производители на автомобили, предводени од локалниот партнер VW и GM SAIC Motor, најавија повеќе од 100 милијарди долари инвестиции во следната деценија.
Бројот на електрични возила до 145 милиони на светските патишта до 2030
Јапонците многу заостануваат, а Honda, Toyota и Nissan досега објавија план за инвестирање во електрични автомобили и батерии во вкупна вредност од 40 милијарди долари.
Голем број други водечки производители на автомобили во светот најавија премин кон производство на електрични возила во наредните години.
Rolls-Royce има намера целосно да се префрли на производство на електрични возила до 2030 година. Британските производители како Jaguar Land Rover, Bentley Motors и McLaren имаат намера исто така да се преориентираат на производство на такви возила.
Овие инвестиции не вклучуваат десетици милијарди долари инвестирани во дополнителни производствени капацитети од најголемите светски компании за батерии, многумина во соработка со нивните партнери, производители на автомобили.
Меѓународната агенција за енергија предвидува дека, доколку продолжат сегашните трендови, бројот на електрични возила, вклучувајќи комбиња, камиони и автобуси, ќе достигне 145 милиони на светските патишта до 2030 година.