Во изложбениот центар во центарот на Минхен од 5 до 10 септември оваа година ќе бидат претставени водечките производители на возила од целиот свет. И годинава IAA MOBILITY ќе го собере она што долго време има заеднички именител: етаблирани индустриски гиганти и динамични стартапи, визионери и практичари, иновации, едукативни курсеви за стотици илјади ентузијастички фанови на мобилност и експерти од целиот свет.
IAA MOBILITY со својот иновативен концепт е водечка глобална платформа во индустријата не само за мобилност туку и за одржливост и технологија. Без разлика дали се добавувачи, развивачи на софтвер или даватели на јавен превоз - сите се активен дел од длабоката промена во мобилноста.
Во престолнината на германската покраина Баварија ќе се презентираат голем број производители на возила од цел свет, како американската корпорација „Форд“, француски „Рено“, јапонски „Хонда мотор“ и кинески „БИД“. Меѓу најочекуваните новитети се и германските автомобилски концерни „Мерцедес“, „БМВ“ и „Фолксваген груп“, со брендовите „Ауди“, „Сеат“, „Шкода“, „Порше“, „Бентли“ и „Ламборгини“.
IAA MOBILITY во принцип се залага за модерен и сеопфатен концепт на мобилност како ниеден друг настан. Конкретно,како што стои во соопштението - ова значи дека сакаме да овозможиме да се доживее мобилноста во сите нејзини аспекти - и на самото место за време на IAA MOBILTY и на интернет, бидејќи се гледаме себеси како прва платформа за мобилност во светот за вмрежување на огромна глобална заедница.
Покрај автомобилите, нудиме простор за иновативни и креативни решенија околу инфраструктурните и енергетските прашања, како и возењето велосипед, електронската и микромобилноста, со цел да ги исполниме идните концепти како што се урбаната и рурална мобилност и паметната градска инфраструктура со живот и да создадеме урбани здрави животни простори секаде каде што е можно“, е нагласуваат организаторите.
Мобилност на најпознатите локации во Минхен
IAA Open Space ги претвора напредните решенија за мобилност во искуство за секого: жителите на Минхен, како и меѓународните посетители, ентузијасти за автомобили и велосипеди, семејства и секој што е едноставно љубопитен за модерната мобилност.
Отворениот простор ќе вклучува фестивалски простор, изложбен салон за производи и тест патека вклопена во една. Отворено за сите, лоцирано во центарот на градот на Минхен.
Тури за вмрежување, стручни сесии, состаноци за мобилност, кариера, настани за стартување, дневни и вечерни програми за изложувачи.
Презентации
Пред официјалното отворање на IAA MOBILITY во Минхен, производителите и добавувачите на автомобили ги претставија своите иновации на десетици прес-конференции во понеделникот.
LG сака да ги трансформира автомобилите во персонализирани, дигитални простори
Лабаво врз основа на темата на прес-конференцијата на LG, „Taking Life's Good on the Road“, извршниот директор на LG Вилијам Чо ја претстави својата визија за „Smart Life Solution Company“ во која автомобилот е повеќе од само превозно средство и возилото, туку станува „дигитално, персонализиран простор“.
Ова, според LG, треба да има три главни карактеристики: „Transformable, Explorable и Relaxable“. LG ги сумира овие клучни зборови под терминот „Alpha-able“. Од една страна, внатрешноста на возилото треба да може физички да се менува за да одговара на различни ситуации или цели. Од друга страна, автомобилот треба да го разбере уникатниот контекст на секое патување, земајќи ги предвид дестинацијата, времетраењето на патувањето и другите промени за да обезбеди попаметно возење со препораки за приспособена содржина. За да го постигне ова, LG сака да користи поврзани услуги за да им помогне на патниците да се релаксираат.
Основата за ова е флексибилен пејзаж на приказ кој може да преземе широк опсег на функции и задачи - и да се адаптира на целта што е при рака. Визијата е да се претвори автомобилот во ресторан, канцеларија или кино на тркала, каде што патникот може да се одмори или да ужива во прекрасна виртуелна градина додека слуша смирувачка музика или добива совети за вештачка интелигенција.
Моделите на Volkswagen, Skoda и Cupra ќе се полнат за помалку од 20 минути од 2025 година
На својата прес-конференција, групацијата Фолксваген ги објави плановите за лансирање на достапни електрични автомобили со почетни цени под 25.000 евра. Од 2025 година, подобрената платформа MEB+ се очекува да понуди десет проценти повеќе опсег и ефикасност. Моделите на Volkswagen, Skoda и Cupra ќе можат да ги полнат батериите за помалку од 20 минути, објави Volkswagen на саемскиот прес на IAA MOBILITY. Предуслов за ова е падот на трошоците за батеријата.
Сепак, Volkswagen на прес-конференцијата рече дека е добро позициониран со стандардна ќелија од подружницата PowerCo на Volkswagen, како и со иновации како што е евтината хемија на ќелиите без кобалт и никел.
Ден претходно и Фолксваген го претстави ID. GTI концептот. Производната верзија на возилото, базирана на модуларниот систем за е-возење (MEB), се очекува да се појави на патиштата најдоцна до 2027 година. Со електричен GTI, Volkswagen сака да го изостри својот профил како е-бренд.
Добавувачот CATL, планира производство на LFP батерии во Германија
Кинескиот снабдувач на батерии CATL на прес-конференцијата објави дека својата нова батерија за брзо полнење освен во Кина ќе ја произведува и во Германија и Унгарија. Батеријата првично ќе влезе во масовно производство во Кина од крајот на 2023 година и ќе биде достапна во електрични возила од 2024 година, изјави во понеделникот главниот инженер на CATL, Гао Пенгфеи. Тој не даде временска рамка за производство во Европа. Со новата батерија на литиум, железо, фосфат (LFP), електричните возила треба да можат да патуваат 400 километри со десетминутно полнење, велат од групата. Целосното полнење би овозможило опсег од 700 километри. Според нив новите батерии се поевтини од претходните системи за складирање енергија базирани на никел и кобалт.
Leapmotor го претстави C10 теренецот со средна големина
Кинескиот старт-ап, Leapmotor направи светска премиера на теренецот со средна големина Leapmotor C10 на IAA MOBILITY 2023. Се вели дека ќе има зголемен опсег и целосно електрични погонски единици, а ќе биде достапен и во варијанти со пет и шест седишта.
Позициониран како SUV со средна големина, C10 се одликува со робустен дизајнерски јазик. Се одликува со систем LiDAR поставен на покрив за напредни интелигентни функции за помош на возачот. Пет модели ќе бидат лансирани на глобално ниво во текот на следните две години, кои ќе им служат на пазарите со воланот на левата и десната страна во Европа, Азија-Пацификот, Блискиот Исток и Америка.
BYD претстави шест е-лимузини и SUV модели
Под мотото „Заедно го градиме сонот за зелена мобилност“, кинескиот производител на автомобили BYD на својата прес-конференција на IAA MOBILITY претстави шест е-лимузини и е-SUV модели, кои беа изложени и на Саемот за автомобили во Шангај. Врвот беше европската премиера на SEAL U, SUV изданок на Seal e-sedan. Останатите модели се Dolphin, Atto 3, Han и Tang.
Покрај тоа, BYD ја претстави Denza D9 на PK, голема премиум лимузина со седум седишта. Беше прикажана и комерцијалната технологија од ќелија до тело што ја користи SEAL за да ги интегрира батериите. Капакот на преградата за батерии служи и како под на телото. Continental во партнерство со Google ќе развива вештачка интелигенција
Continental во партнерство со Google ќе развива вештачка интелигенција
Добавувачот на автомобили Continental на својата прес-конференција објави дека ќе работи со Google на вештачка интелигенција (AI). „Континентал сака да внесе вештачка интелигенција во кабината на возилото. Целта на новото партнерство е да се интегрираат апликациите од Google Cloud директно во компјутерот на возилото. Интелигентниот компјутер со високи перформанси во кокпитот се очекува да биде подготвен за производство за 18 месеци. Вештачката интелигенција ќе извршува неколку функции: на пример, ќе му овозможи на возачот гласовно да бара информации за притисокот во гумите или за точките на интерес, наместо да бара во менито. Системот исто така ќе одговара на прашања за самиот автомобил.
Шефлер претстави демонстратор на електрично и самоуправувачко шатл возило
Од е-карго велосипеди до електрично летање, од електрични мотори до термички менаџмент: Шефлер е особено широко позициониран во областа на електромобилноста. На IAA MOBILITY 2023 во Минхен, компанијата заедно со VDL Group ја претстави светската премиера на електрично и самоуправувачко шатл возило, како и нови технологии за возење, подобрена технологија на шасија и интелигентни технички решенија за намалување на триењето. Електричниот минибус со најмногу девет седишта ќе биде пуштен во употреба во 2025 година, објавија двете компании.
Renault го претставува Scenic E-Tech Electric
Извршниот директор на Renault, Лука де Мео, за прв пат на светот му го претстави Scenic E-Tech Electric. Тој го надополнува електричното портфолио на компанијата, кое веќе ги вклучува Megane E-Tech Electric, Twingo E-Tech Electric и ZOE E-Tech Electric. Според производителот, возилото е првиот производствен модел на марката што ја отелотворува стратегијата за одржливост на Рено, која Рено ја претстави во јануари 2021 година. Првите претпродукциски модели ќе се тестираат на патиштата од ова лето.
CUPRA за прв пат го претставува CUPRA DarkRebel
Досега, ентузијастите за мобилност можеа само виртуелно да го видат Cupra DarkRebel. Во понеделникот, CUPRA го претстави ревијалниот автомобил за прв пат во живо на сцената на IAA Open Space. Концептниот автомобил ги тестира идеите за дизајн и перформанси до крај. На пример, DarkRebel ги користи најновите технологии од развојот на видеоигри. Дигиталниот модел првпат беше претставен на настанот CUPRA Exponential Impulse во Берлин во април.