Европските производители на автомобили, вклучувајќи ги BMW, Mercedes и Volkswagen, се соочуваат со остар пад на акциите поради слабата побарувачка во Кина, зголемената конкуренција и високата цена на електричните возила, што доведе до рекорден песимизам кај инвеститорите.

 

Европската автомобилска индустрија се соочува со низа спротивставени ветрови, што ги турка пазарните вреднувања на водечките производители како што се BMW AG, Mercedes-Benz AG, Porsche, Stellantis, Renault и Volkswagen до или блиску до рекордно ниско ниво.

Овие компании се соочуваат со значителни предизвици, од слабеење на побарувачката на клучните пазари како Кина до поинтензивна конкуренција во секторот за електрични возила (EV), што ја намали довербата на инвеститорите. 

Предупредување за BMW

Минатата недела, акциите на BMW AG паднаа за 11,2 отсто, што е најголем дневен пад на компанијата од март 2020 година. Драматичниот пад дојде откако BMW ги ревидираше своите очекувања за 2024 година, намалувајќи ја својата прогноза за автоматска EBIT маржа на шест до седум проценти, што е намалување од претходната проценка од осум до десет проценти. Ова намалување во голема мера се припишува на слабата побарувачка во Кина, еден од најважните пазари за BMW.

Акциите на BMW сега се тргуваат со само четири пати повеќе од прогнозираната 12-месечна заработка.

Вредноста на отворениот пазар на BMW (43,8 милијарди евра) речиси е еднаква на нивната пријавена нето готовинска позиција во автомобилската индустрија (43,2 милијарди евра) на крајот на првата половина на 2024 година, што ја осветлува мрачната перспектива на пазарот за идните изгледи за раст на компанијата. 

Проценките на европските производители на автомобили достигнаа нивоа слични на криза

Овој пад на вредноста не е единствен за BMW. Пет од шесте големи европски производители на автомобили забележаа драстичен пад на цените на нивните акции во 2023 година, при што Stellantis и BMW се најтешко погодени, со загуби од повеќе од 30 отсто од нивната пазарна вредност.

Renault е исклучок, забележувјќи скромно зголемување од три проценти од почетокот на годината, иако неговата проценка останува слаба, во согласност со остатокот од секторот.

Porsche AG е единствената компанија со двоцифрен однос цена-заработка, но и овој сооднос е под историскиот просек.

Фолксваген, кој неодамна го намали производството во Германија, означувајќи го првото затворање на своите фабрики во земјата по 1938 година, сега тргува со само три пати поголема заработка, што е најниска во неговата историја.

Комбинираната пазарна вредност на шесте најголеми производители на автомобили во Европа е околу 260 милијарди евра, што е помалку од половина од пазарната вредност на Тесла.

Продажбата паѓа низ цела Европа

Падна и продажбата на нови автомобили во Европа. Продажбата во август на клучните пазари како што се Франција, Германија, Италија и Шпанија забележа двоцифрен пад на годишно ниво, објаснува Џорџ Галиерс, аналитичар во Голдман Сакс. 

Годишната стапка на продажба (SAAR) за овие четири нации падна за 16,7 отсто, како одраз на тешката макроекономска ситуација во Европа.

„Веруваме дека видливоста и понатаму е ниска поради политичките и макроекономските неизвесности. Продажбата на електрични возила на батерии сè уште е под притисок и бележи голем пад“, напиша Галиер.

Поширокиот европски автомобилски пазар е зафатен од политичка несигурност, зголемена инфлација и повисоки каматни стапки, а сето тоа влијае на побарувачката на потрошувачите. Покрај тоа, продажбата на електрични возила (EV), која беше светла точка, сега се соочува со препреки поради високите набавни цени и побрзото намалување на вредноста во споредба со традиционалните возила со внатрешно согорување (ICE).

Опаѓа и конкурентноста на Германија

Германската автомобилска индустрија, која го формира столбот на европскиот пазар на автомобили, е особено тешко погодена од странската конкуренција. Д-р Сајрус де ла Рубија, главен економист во Комерцијалната банка во Хамбург, ги истакна клучните предизвици што ги засегаат германските производители на автомобили:

„Најзначајниот фактор што влијае на германскиот производствен сектор е зголемената загуба на уделот на глобалниот пазар од страна на германските производители на автомобили и машини на конкурентите во Кина. За жал, овој проблем е тука да остане“.

Сите европски производители забележаа пад на пазарниот удел во секторот на батериски електрични возила во 2024 година, како што покажува најновиот Global EV Tracker на Bank of America.

Пазарниот удел на Stellantis падна од 4,0 отсто пред една година на 2,7 отсто во јули, додека кај Volkswagen забележува пад од 7,5 отсто на 6,6 отсто, а на Mercedes-Benz на само 1,9 отсто. 

Повисоки трошоци и побавно прифаќање на електрични возила

Еден од значајните предизвици за европската автомобилска индустрија е високата цена на електричните возила во споредба со возилата со внатрешно согорување.

Иако нудат пониски трошоци за одржување, почетната куповна цена на електричните возила со батерии останува за околу 20 отсто повисока од цените на возилата со мотори со внатрешно согорување на клучните пазари како Германија и Франција и покрај државните субвенции.

Ваквите поголеми трошоци , заедно со брзиот напредок во технологијата на електичните возила, доведуваат до брзо застарување на претходните модели, што дополнитело ја обесхрабрува пошироката употреба на електричните возила.

Додека Европа се соочува со макроекономската несигурност и силната конкуренција од Азија, нејзините производители на автомобили се соочуваат со потешки да ја повратат пазарната недоверба.